The Canadian Forage and Grassland Association is pleased to have Dairy Farmers of Canada (DFC) as an annual partner.

DFC is the national policy, advocacy and promotional organization representing Canadian dairy producers. DFC advocates on behalf of dairy farmers to create the winning conditions for our sector so that they can focus on what they do best: producing high-quality, nutritious milk, both safely and sustainably. Through our promotional activities, DFC also works to enhance awareness of the stringent standards followed on Canadian farms and the many health and nutritional benefits of dairy consumption. DFC also works with a range of international organizations, cementing our position as a global leader in dairy. 

In February 2022, DFC unveiled a goal to reach net-zero greenhouse gas (GHG) emissions from farm-level dairy production by the year 2050. We are proud to be leaders in sustainability and this goal will build upon the many decades of conservation efforts that our dairy farmers have already made. Our proAction program provides clear benchmarks in areas like enhancing soil health, protecting biodiversity and reducing our carbon footprint, and works in tandem with the program’s other five modules to offer transparency and confidence to our consumers and partners in the dairy supply chain. We are committed to continuing to evolve the program to reflect the latest science and best practices, and demonstrating to consumers how these standards are being applied to all dairy farms across Canada.

Canadian dairy farmers are proud of what we do, how we do it, and what we bring to the table, and are eager to share it with the world

Check DFC out online

Corporate Facebook: Dairy Farmers of Canada (@Dairy Farmers of Canada)

Marketing Facebook: Quality Canadian Milk (@Quality Canadian Milk)

Twitter: @dfc_plc

LinkedIn: @Dairy Farmers of Canada

Instagram: DairyfarmersofCanada 


Pleins feux sur les partenaires de l’ACPF : Les Producteurs laitiers du Canada

l’Association canadienne pour les plantes fourragères (ACPF) est heureuse d’avoir les Producteurs laitiers du Canada (PLC) comme partenaires annuels.

Les Producteurs laitiers du Canada (PLC) sont l’organisme national de politique, de lobbying et de promotion qui représente les producteurs laitiers canadiens. Les PLC défendent les intérêts des producteurs laitiers afin de mettre en place les conditions gagnantes pour notre secteur, de sorte qu’ils puissent se concentrer sur ce qu’ils font le mieux : produire un lait de grande qualité et nutritif, de façon sécuritaire et durable. Par le biais de nos activités promotionnelles, les PLC s’efforcent également de mieux faire connaître les normes rigoureuses suivies dans les fermes canadiennes et les nombreux avantages nutritionnels et bienfaits pour la santé de la consommation de produits laitiers. Les PLC collaborent également avec une série d’organisations internationales, consolidant ainsi notre position de leader mondial dans le secteur des produits laitiers.

En février 2022, les PLC ont dévoilé leur objectif visant à atteindre la carboneutralité de la production laitière à la ferme d’ici 2050. Nous sommes fiers d’être des chefs de file en matière de durabilité et cet objectif s’appuiera sur les nombreuses décennies d’efforts de conservation déjà déployés par nos producteurs laitiers dans le passé. Notre programme proAction fournit des critères clairs dans des domaines tels que l’amélioration de la santé des sols, la protection de la biodiversité et la réduction de notre empreinte carbone; il fonctionne en tandem avec les cinq autres volets du programme pour offrir transparence et confiance à nos consommateurs ainsi qu’à nos partenaires de la chaîne d’approvisionnement en produits laitiers. Nous nous engageons à continuer à faire évoluer le programme pour qu’il reflète les dernières avancées scientifiques et les meilleures pratiques, ainsi qu’à montrer aux consommateurs comment ces normes sont appliquées dans toutes les fermes laitières du Canada.

Les producteurs laitiers canadiens sont fiers de ce qu’ils font, de la façon dont ils le font et de leur contribution, et ils ne désirent rien de moins que de partager leur apport avec le monde entier.

Consultez le site DFC en ligne

facebook d’entreprise : Dairy Farmers of Canada (@Dairy Farmers of Canada)

Marketing Facebook: Quality Canadian Milk (@Quality Canadian Milk)

Twitter: @dfc_plc

LinkedIn: @Dairy Farmers of Canada

Instagram: DairyfarmersofCanada

Back to March 2024
Leave A Comment

Comments

No comments to display. Be the first!

Leave a Comment

Your comment will be submitted for approval before it is posted.

Your comment will be submitted for approval before it is posted.